Jesteś tutaj

Regulamin

Regulamin uczestnictwa w projekcie „Rozwój kompetencji miękkich i interpersonalnych u studentów kierunków medycznych”

 

Regulamin obowiązuje podczas realizacji ww. Projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie nr POWR.03.01.00-00-K367/16-00 z dnia 05.01.2017 zawartą pomiędzy Warszawskim Uniwersytetem Medycznym z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.

 

Użyte w niniejszym Regulaminie sformułowania oznaczają:

  1. Projekt – projekt „Rozwój kompetencji miękkich i interpersonalnych u studentów kierunków medycznych”, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III „Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju”, działanie 3.1 „Kompetencje w szkolnictwie wyższym”. Hasłem reklamowym projektu to „Akademia kompetencji społecznych. Rozwój kompetencji miękkich i interpersonalnych u studentów kierunków medycznych”.
  2. Uczestnik Projektu – student Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (WUM), który spełnia wymagania grupy docelowej, dokonał zgłoszenia oraz podpisał niezbędne dokumenty, stanowiące deklarację udziału w projekcie, stanowiące załączniki 1 i 2 do niniejszego Regulaminu.
  3. Grupa docelowa – studenci I i II Wydziału Lekarskiego oraz Wydziału Nauki o Zdrowiu, studiujący na 4 ostatnich semestrach studiów jednolitych oraz studiów pierwszego i drugiego stopnia.
  4. Dokumenty rekrutacyjne – komplet dokumentów, które stanowią podstawę do uczestnictwa w Projekcie: Formularz zgłoszeniowy (przesłany drogą elektroniczną oraz dostarczony do Biura Projektów w wersji papierowej i podpisany przez studenta), Deklaracja uczestnictwa oraz Oświadczenie Uczestnika Projektu (wypełnione i podpisane). Wzory tych dokumentów stanowią Załączniki 1 i 2 do niniejszego Regulaminu.
  5. Formy wsparcia – działania w ramach Projektu, w których biorą udział Uczestnicy:
    1. zajęcia warsztatowe kształcące kompetencje komunikacyjne i interpersonalne,
    2. dodatkowe zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcami,
    3. wizyty studyjne u pracodawców w celu pozyskania wiedzy i umiejętności w zakresie praktycznych kompetencji zawodowych niezbędnych na rynku pracy.
  6. Strona internetowa Projektu – strona dostępna pod adresem: http:// http://komunikacja.wum.edu.pl/, na której zamieszczone są informacje o Projekcie.

 

§ 1

Postanowienia ogólne

 

  1. Regulamin określa zasady uczestnictwa we wsparciu oferowanym studentom Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w ramach projektu „Rozwój kompetencji miękkich i interpersonalnych u studentów kierunków medycznych” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020.
  2. Projekt realizowany będzie w okresie od 01.10.2017 do 30.06.2019.
  3. Jednostką odpowiedzialną za realizację Projektu jest Zakład Psychologii Medycznej z siedzibą przy ul. Żwirki i Wigury 81 w Warszawie.
  4. Projekt obejmuje realizację zadania polegającego na przeprowadzeniu bilansu kompetencji, warsztatów z zakresu kompetencji miękkich, zajęć wspólnych z pracodawcą oraz wizyt studyjnych u pracodawców.

 

 

 

 

  1. Regulamin określa w sposób szczegółowy:
    1. zasady rekrutacji i kwalifikowania studentów do Projektu,
    2. zasady uczestnictwa w zajęciach warsztatowych kształcących kompetencje komunikacyjne i interpersonalne,
    3. zasady uczestnictwa w dodatkowych zajęciach realizowanych wspólnie z pracodawcami,
    4. zasady uczestnictwa w wizytach studyjnych u pracodawców,
    5. zasady monitoringu Uczestników Projektu,
    6. zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie.
  2. Informacja o Projekcie dostępna jest na stronie internetowej http://www.komunikacja.wum.edu.pl/ oraz w Biurze Projektu, które znajduje się w Zakładzie Psychologii Medycznej i Komunikacji Warszawski Uniwersytet Medyczny,  ul. Żwirki i Wigury  81 (budynek ZIAM), piętro 1, pokój nr 94A.
  3. Nadzór nad realizacją projektu oraz rekrutacją uczestników sprawuje Kierownik Projektu oraz Asystent Kierownika Projektu.
  4. Ogólny nadzór nad realizacją zadań w Projekcie, a także rozstrzyganie kwestii spornych, nieregulowanych niniejszym Regulaminem należy do Kierownika Projektu.

 

§ 2

Założenia projektu

 

  1. Celem Projektu jest rozwój kompetencji miękkich: komunikacyjnych i interpersonalnych u studentów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
  2. Grupę docelową stanowią studenci I i II Wydziału Lekarskiego oraz Wydziału Nauki o Zdrowiu, studiujący na 4 ostatnich semestrach studiów jednolitych oraz studiów pierwszego i drugiego stopnia

 

§ 3

Zasady rekrutacji i kwalifikacji do projektu

 

  1. Rekrutacja studentów do Projektu prowadzona jest w sposób ciągły i otwarty na obszarze całej Uczelni.
  2. Rekrutacja do Projektu jest ograniczona do studentów ostatnich 2 lat studiów 1WL, 2WL oraz WNoZ przy czym, w przypadku studentów studiów dwustopniowych w projekcie uczestniczyć mogą zarówno studenci 2 ostatnich lat I stopnia jak i II stopnia studiów.
  3. Proces rekrutacji obejmuje następujące etapy:
    1. etap I – studenci zainteresowani uczestnictwem w Projekcie wypełniają Formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie internetowej Projektu oraz dostarczają go w wersji wydrukowanej i podpisanej do Biura Projektów,
    2. etap II – przesłane zgłoszenia są oceniane na podstawie przyjętych kryteriów przez Kierownika Projektu oraz Asystenta Kierownika Projektu,
    3. etap III – tworzona jest lista Uczestników Projektu oraz lista rezerwowa. Studenci zostają poinformowani (mailowo lub telefonicznie) o wynikach rekrutacji,
    4. etap IV – Uczestnicy Projektu w ciągu 5 dni roboczych od dnia poinformowania o wynikach rekrutacji zgłaszają się do Biura Projektu (p. 9, Żwirki i Wigury 81) celem potwierdzenia udziału w Projekcie i uzupełnienia dokumentacji projektowej. W przypadku niezgłoszenia się w terminie któregoś z Uczestników do udziału w Projekcie kwalifikują się kolejni studenci z listy rezerwowej.
  4. Decyzja o zakwalifikowaniu do Projektu podejmowana będzie przez Komisję Rekrutacyjną Projektu, w składzie:
    1. Kierownika Projektu,
    2. Asystent Kierownika Projektu.
  5. Rekrutacja do Projektu odbywa się na podstawie przeprowadzonego bilansu kompetencji. Bilans służy do oceny zgłaszających się chętnych pod względem poziomu posiadanych zdolności w zakresie kompetencji komunikacyjnych i społecznych.
  6. Wyniki bilansu kompetencji są uwzględnione przy rekrutacji studentów i decydują o doborze tematyki dla danego uczestnika. Studenci z niższym poziomem kompetencji w określonej dziedzinie mają pierwszeństwo zapisu na działania rozwijające dane kompetencje
  7. Wsparciem w ramach Projektu zostanie objętych maksymalnie 300 uczestników.
  8. Po zakwalifikowaniu się do Projektu Uczestnicy wypełnią Deklarację uczestnictwa, Oświadczenie Uczestnika Projektu i inne wymagane dokumenty.
  9. Podstawową formą komunikowania się stron w trakcie realizacji Projektu jest poczta elektroniczna. Uczestnicy Projektu są zobowiązani regularnie odczytywać pocztę elektroniczną i śledzić stronę internetową Projektu.
  10. Od momentu przystąpienia do Projektu, studenci mają obowiązek niezwłocznego przekazywania do Działu Projektów Pomocowych wszelkich informacji o zmianie danych przekazanych w Dokumentacji rekrutacyjnej. 

 

 

§ 3

Zasady uczestnictwa w poszczególnych formach projektu

 

  1. Wybór korzystania z form wsparcia proponowanych w Projekcie należy do Uczestnika – może skorzystać z jednej, jak i ze wszystkich form wsparcia.
  2. Zapisy do udziału w formach wsparcia realizowane będą przez udostępnione formularze elektroniczne. W przypadku zapisania się na dany termin liczby uczestników przekraczającej limit wielkości grupy decydować będzie wynik bilansu kompetencji i w dalszej części kolejność zgłoszeń. Informacja o zakwalifikowaniu przekazana będzie w formie mailowej lub telefonicznie. Rekrutacja na dane wsparcie zakończy się w terminie 7 dni roboczych od planowanego terminu rozpoczęcia danego wsparcia. W przypadku braku zgłoszeń wymaganej liczby uczestników do tego terminu, rekrutacja będzie prowadzona do momentu uzyskania odpowiedniej liczby uczestników. W takim przypadku decydować będzie kolejność zgłoszeń
  3. Zajęcia warsztatowe obejmują następujące tematy:
    1. Zasoby psychospołeczne w zawodach medycznych w wymiarze 10 godzin dydaktycznych,
    2. Komunikacja werbalna i niewerbalna w wymiarze 32 godzin dydaktycznych,
    3. Przeciwdziałanie wypalenia zawodowego w wymiarze 20 godzin dydaktycznych,
    4. Stres w pracy pracowników medycznych w wymiarze 20 godzin dydaktycznych,
    5. Rozmowy o życiu i śmierci w wymiarze 23 godzin dydaktycznych,
    6. Radzenie sobie z konfliktem w wymiarze 30 godzin dydaktycznych,
    7. Zarządzanie czasem i skuteczna realizacja zadań w wymiarze 30 godzin dydaktycznych,
    8. Budowanie zespołu i praca zespołowa w wymiarze 10 godzin dydaktycznych.
  4. Dodatkowe zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcami obejmują 30 godzin dydaktycznych.
  5. Wizyty studyjne u pracodawców obejmują 10 godzin dydaktycznych.
  6. Terminy odbywania się poszczególnych form wsparcia są zamieszczone na stronie internetowej Projektu.

 

 

 

  1. Godzina dydaktyczna liczy 45 minut.
  2. Zaliczenie zajęć następuje na podstawie list obecności oraz pozytywnego wyniku testu ko[KS1] ńcowego
  3. Na zakończenie każdej z aktywności, Uczestnik Projektu otrzyma Zaświadczenie potwierdzające jego udział w tej formie wsparcia, zawierającej informacje o tematyce, osobie prowadzącej oraz liczbie godzin trwania oraz uzyskaniu odpowiednich kompetencji.
  4. Warsztaty oraz zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcą odbędą się w budynkach dydaktycznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (Kampus Banacha). Wizyty studyjne odbędą się w placówkach medycznych na terenie Warszawy lub Województwa Mazowieckiego. Uczestnicy są zobowiązani dojechać na miejsce odbywania się danej formy wsparcia na własny koszt.

 

§4

Prawa uczestnika Projektu

 

Uczestnik Projektu ma prawo do:

  1. bezpłatnego udziału w zajęciach realizowanych w ramach Projektu,
  2. nieodpłatnego otrzymania pomocy dydaktycznych do prowadzonych zajęć, zgodnie z założeniami Projektu,
  3. uzyskania punktów ECTS za zajęcia oferowane w Projekcie.

 

§5

Obowiązki uczestnika Projektu

 

Uczestnik Projektu zobowiązany jest do:

  1. zapoznania się z niniejszym Regulaminem,
  2. podpisania deklaracji uczestnictwa w Projekcie oraz innych niezbędnych dokumentów,
  3. wzięcia udziału w diagnozie kompetencji komunikacyjnych i społecznych na początku i na końcu udziału w Projekcie,
  4. przystąpienia do testów wiedzy i kompetencji,
  5. uczestniczenia w zajęciach, na które się zarejestrował i został zakwalifikowany, a w sytuacji wystąpienia wypadku losowego przedstawienia stosownego wyjaśnienia dotyczące przyczyn nieobecności,
  6. w przypadku rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie, złożenia pisemnej rezygnacji z uczestnictwa w projekcie, w formie oświadczenia określającego przyczyny rezygnacji.
  7. wzięcia udziału w badaniach  ewaluacyjnych dotyczących oceny form wsparcia, którymi został objęty w Projekcie.

 

§ 6

Zasady monitoringu uczestników projektu

 

  1. Uczestnicy zobowiązani są do każdorazowego potwierdzania swojej obecności na zajęciach. Potwierdzenie obecności następuje poprzez złożenie podpisu na Liście obecności.
  2. Uczestnicy są zobowiązani są do wypełniania ankiet ewaluacyjnych dotyczących oceny wsparcia, którym został objęty w Projekcie w trakcie uczestnictwa w Projekcie oraz po jego zakończeniu.
  3. Uczestnik zobowiązany jest do o do przekazania  informacji  o swoim statusie na rynku pracy w terminie 6 i 12 miesięcy po zakończeniu studiów.

 

 

 

 

 

 

§ 7

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie

 

  1. Rezygnacja z udziału w Projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach i następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia.
  2. Wzór Oświadczenia o rezygnacji stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.
  3. Uzasadnione przypadki, o których mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu mogą wynikać z przyczyn natury zdrowotnej, okoliczności niezależnych od Uczestnika lub działania siły wyższej i nie mogą być znane Uczestnikowi w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie.
  4. Kierownik Projektu zastrzega sobie prawo skreślenia studenta z listy Uczestników Projektu w przypadku naruszenia przez Uczestnika niniejszego Regulaminu.

 

§ 8

Ochrona danych osobowych

 

Dane osobowe Uczestników Projektu będą przechowywane i przetwarzane wyłącznie w celu umożliwienia monitoringu, kontroli i ewaluacji Projektu. Przed przystąpieniem do Projektu Uczestnik zobowiązany jest do podpisania oświadczenia o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych do celów związanych z udziałem w Projekcie. Uczestnik zobowiązany do wyrażenia zgody na sporządzenie dokumentacji zdjęciowej z przebiegu projektu przechowywanej i wykorzystywanej wyłącznie w celu monitoringu, kontroli i ewaluacji Projektu. Uczestnik Projektu będzie mógł dobrowolnie złożyć zgodę na wykorzystanie jego wizerunku w celach promocyjnych Projektu na obszarze Uczelni.

 

§ 9

Postanowienia końcowe

 

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2017 r. i obowiązuje przez cały okres realizacji Projektu.
  2. Beneficjent zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w sytuacji zmiany wytycznych, warunków realizacji Projektu lub innych okoliczności niezależnych od Beneficjenta.
  3. Treść Regulaminu jest dostępna w Biurze Projektów i na stronie internetowej Projektu.

 

Wykaz załączników do Regulaminu:

 

Załącznik nr 1 – Deklaracja uczestnictwa w Projekcie

Załącznik nr 2 – Oświadczenie Uczestnika Projektu

Załącznik nr 3 – Oświadczenie o rezygnacji